Niemiecki nie taki straszny, jak go malują!

W poprzednim artykule pokazałem Wam moje TOP 10 jeśli chodzi o Hot16Chellenge2. Mam nadzieję, że spodobał się Wam ten format. Powiem szczerze, przypadł mi on do gustu, więc również chciałbym i dziś zrobić coś podobnego. Będzie to tym razem TOP 10 moich ulubionych raperów, ale jednak nie z Polski, tylko zza naszej zachodniej granicy, ponieważ niemiecka scena rapowa jest najlepiej rozwinięta w Europie, przynajmniej moim zdaniem. A zaraz po niej umieszczam polską, a na 3 miejscu francuską.

Specyficzność = autentyczność

Niemiecki rap jest specyficzny, głównie przez twardy i ciężki w odbiorze język. Jednak jego specyficzność mi się spodobała, każdy znajdzie tam coś dla siebie – od spokojnych utworów do przemyśleń, aż do takich, od których rozpiera nas energia. Ta muzyka jest wręcz idealna do spokojnego spędzenia wieczoru, do jazdy autem czy treningu na siłowni. Muszę nawet zaznaczyć, że byłem wielkim przeciwnikiem języka niemieckiego. Nauka jego była katorgą, jednak pewnego dnia słuchając muzyki w popularnym serwisie Spotify nie zwracałem uwagi na słowa, po prostu numer miał fajną melodię i był przyjemny dla ucha, ale przy tym i odpowiednio agresywny. Po niespełna 2 minutach słuchania szczęka mi opadła, była to bowiem muzyka w języku, którego nie cierpiałem. Jednak z ciekawości słuchałem kolejne i kolejne piosenki, aż tu nagle – nie wiem kiedy – znalazłem się na zajęciach z języka niemieckiego. Sam nie wierzyłem w to co się stało, więc widzicie, że coś musi być w tym rapie, skoro przekonał mnie do tego języka.

Obraz kluczem do zrozumienia

Poza tym podczas oglądania teledysków dostajemy to, czego oczekujemy od raperów – przepych, drogie auta, piękne kobiety, ubrania z górnych półek, rozpustne życie, masę pieniędzy, broń i narkotyki. Nie twierdzę, że te ostanie dwa są dobre, jednak tym, co przyciąga uwagę widza są kontrowersje. A tych nie brakuje w teledyskach raperów. Kręcenie utworów w galerii – proszę bardzo, tamowanie ruchu – nie ma problemu. Kontrowersji jest tam mnóstwo, właśnie dlatego moim zdaniem przeciętny słuchacz powinien przesłuchać chociaż po jednym utworze z mojej listy.

10. 187 Strassenbande

Jest to miejsce z lekka naciągane, ponieważ nie ma takiego rapera. Jest to grupa z Hamburga, którą tworzą poniżej przedstawieni raperzy: Gzuz, Bonez, MC Maxwell, Sa4, Lx. Jednak ich utwory zasługują na uwagę, ponieważ połączenie przez nich sił to cos wspaniałego.

9. MIAMI YACINE

Pochodzi on z Dortmundu, jest członkiem grupy Kmn. Szerszą publiczność zdobył po wypuszczeniu singla KOKAINA. Od tego czasu pnie sie w górę i tworzy coraz to lepsze utwory.

8. Lx

Można powiedzieć, że jeden z najlepszych debiutantów. Płyta, którą wydał z Maxwellem, odniosła wielki sukces. I od razu pojawiła się na szczycie listy przebojów w Niemczech.

7. Sa4

Co tu dużo mówic, kolejny debiutant, którego płyta odniosła sukces. Neue Deutsche Quelle znalazła się na 3 miejscu listy przebojów. Czekam na kolejny Ganksta Rap w jego wykonaniu.

6. Kronkel Dom

Jest on Raperem Polskiego pochodzenia. Urodził się w Brodnicy, a wychował się w Dortmundzie. Od początku zwracał na siebie uwagę w środowisku muzycznym. W 2018 roku wydał debiutancką EP-kę „Cuzi Allo!?”, dzięki której dał się poznać szerszej publiczności. 

5. Maxwell

Poprzez środowisko w jakim dorastał, prywatnie znał się z członkami grupy 187, dzięki czemu dostał od nich zaproszenie na kilka numerów. Sprawdził się, a słuchacze polubili jego unikatowy styl. 24 marca 2017 roku Maxwell wydał swój debiutancki album Kohldampf i osiągnął 2 miejsce w liście Niemieckich albumów.

4. Raf Camora

Urodził się on w Szwajcarii. Miał mamę Włoszkę, a tatę Austryjaka. Dorastał w Austrii, związany był z francuskim wydawnictwem. Jednak koniec końców otworzył własne i zaczął tworzyć muzykę. Bardzo podoba mi się jego unikatowe łączenie stylów, wprowadza świeżość.

3. Capital Bra

Jest Rosjaninem, urodził się na Syberii, a wychował na Ukrainie. Od małego podróże nie były mu obce, więc przeniósł się do Niemiec w poszukiwaniu dostatniego życia. Pomału budował swoją karierę na scenie muzycznej, systematycznie wydawał albumy, ale sukces zapewnił mu Berlin lebt. Od tego czasu jest znany w całych Niemczech. A ostatnio wydał nawet swoją własną markę pizzy.

2. Bonez MC

W 2012 roku zasilił szeregi grupy z Hamburga, od tego czasu budował swoją markę. A wspólny album z Gzuem przyniósł mu wielki sukces High & hungrig okazał się hitem. Bonez do tej pory robi niesamowite wyświetlenia.

1. Gzuz

Gdy myślę o definicji gangsterskiego rapu, odpowiadam sobie – Gzuz. Sądzę, że ten człowiek niejedno w życiu robił i też niejedno widział. Świadczy o tym jego pobyt w więzieniu, jednak nie przeszkodziło mu to do zostania najbardziej rozpoznawalnym niemieckim raperem.

Dodaj komentarz

Design a site like this with WordPress.com
Rozpocznij